Actionscript 3.0 ‘a geçmek için 10 Sebep – 6


Merhaba arkadaşlar ;

Geçtiğimiz aylarda başladığım ” Actionscript 3.0 ‘a geçmek için 10 Sebep ” yazımı bu bayram günlerinde tamamlamaya karar verdim. Amacım 2.0 da gayet zor olan ve 3.0’a geçişi hızlandıracak yenilikleri 10adımda toplamaktı. Verdiğim kurumsal eğitimlerde işte bu lazımdı , hah bu süper olmuş , tepkileri alanları not ettim ve 10 Sebepi artık tamamlayabiliriz. İşte böyle bir yenilik daha : Capabilities.

Capabilities kodu ile flashı çalıştıran player versiyonunu ve tipini(bu webde activex iken exe dosyalarında standalone olarak dönüyor),ekran çözünürlüğünü,bilgisayar dilini ve hatta bilgisayarın işletim sistemini öğrenebiliyoruz.Gelin deneyelim.Ekrana metin1_txt ile başlayan 5 adet dynamik text oluşturup adlarını alttaki instance name’lere uygun şekilde verin ve yayınlayın.

metin1_txt.text= Capabilities.language
metin2_txt.appendText(Capabilities.screenResolutionX+Capabilities.screenResolutionY);
metin3_txt.appendText(Capabilities.os + ” / ” + Capabilities.version );
metin4_txt.appendText(Capabilities.playerType);
metin5_txt.appendText(Capabilities.pixelAspectRatio);

Bu sayede ona göre farklı içerik(mesela arkaplan veya dil seçimleri) tasarlayarak yönlendirebiliriz. Mutlak güzel bir yenilik. Faydalı olması dileğiyle..

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s


%d blogcu bunu beğendi: